Rada Pedagogiczna
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawieszczegółowych kwalifikacji wymaganych odnauczycieli(Dz. U. z 2017 r., poz. 1575), przedszkole zatrudnia pracowników pedagogicznych posiadających określone przepisami kwalifikacje.
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- nauczyciele wychowania przedszkolnego posiadającego kwalifikacje do nauczania języka angielskiego;
- nauczyciele wychowania przedszkolnego posiadających kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej , pedagogiki specjalnej, pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej;
- nauczyciel wychowania przedszkolnego posiadający kwalifikacje w zakresie gimnastyki korekcyjnej;
- psycholog;
- logopeda;
Wszyscy nauczyciele i specjaliści posiadają wykształcenie kierunkowe i przygotowanie pedagogiczne. Prowadząc pracę dydaktyczno – wychowawczo i opiekuńczą biorą oni na siebie odpowiedzialność za jakość i wyniki tej pracy, oraz za bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci. Nauczyciele pracujący zgrupą, prowadzą obserwację pedagogiczna (obserwują zachowania i relacje interpersonalne wychowanków z innymi dziećmi i dorosłymi), analizują postępy w ich rozwoju związane z wiedzą i umiejętnościami i postawami. Na podstawie wyników obserwacji nauczyciele wstępnie definiują trudności / zdolności lub zaburzenia u swoich wychowanków. Nauczyciele ściśle współpracują ze specjalistami zatrudnionymi w placówce w celu rozwiązywania pojawiających się problemów, a także obejmują dzieci i ich rodziców działaniami w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Nauczyciele i specjaliści znają i przestrzegają prawa dziecka wynikające z Konwencji Praw Dziecka, upowszechniają wiedzę o tych prawach wśród dzieci, rodziców.
Zakresy obowiązków pracowników pedagogicznych zawarte są w Statucie Przedszkola.
Rada Pedagogiczna działa w oparciu oRegulamin Rady Pedagogicznej.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 24-03-2021 - Edycja treści
- 23-09-2013 - Edycja treści
- 14-12-2009 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 991